kreft.

Jag finner ibland inga ord för hur det kan vara. Att en sjukdom helt plötsligt bara kan slita en underbar människa ur livet, att det inte finns några läkemedel, att det ibland inte går att stoppa, att det kan gå så himla fort att man knappt hinner med att förstå.

Jag hade en gång en mormor, en bästa vän som jag fick växa upp bredvid, sova bredvid, gråta i hennes famn, laga mat med, baka pepparkakor varje jul med, sjunga med, brodera med och sticka med.... hon ville lära mig allt, sen försvann hon!

Jag hade en gång en farmor, som tog hand om mig, som alltid fanns där även fast hon bodde flera mil ifrån mig under min barndom, som kämpade sig igenom en stor hjärnblödning med 5% chans att överleva, som var snäll, brydde sig om en och var starkare än någon egentligen kan förstå. Hon gjorde allt hon kunde för att få stanna kvar och njuta av livet så länge hon kunde, men sen försvann hon också.

Dom bara slets ifrån en, man fick se med egna ögon hur någonting åt upp dem innifrån, hur dom försvann, både fysiskt och psykist. Och där stod man. Hjälplös. Kunde ingenting göra. Man fick bara stå och se på. Hoppas. Tills det var slut.

Jag pratar alltså om cancer. Jag HATAR cancer.

Jag tänker på en nära vän, bara 22 år gammal. Som råkar ut för cancer. NU?!! Elakartad cancer! 22 år gammal? Jag blir så förtvivlad, ledsen, förbannad...... och jag grät så mycket igår. Vad kan man göra mer än att finnas där? .. kämpa med på något vänster. Inte mycket alls. Jag blir så arg, samtidigt som jag blir stolt. (Väldigt många blandade känslor alltså) Över att det just är Linn. (Ta inte detta fel) Den envisa människan kommer bara komma ännu längre i livet, jag tvivlar inte en sekund på henne. Hon är så grym, så underbar. Allt kan bara bli bättre, och den styrkan som hon besitter finns inte hos många människor. Så, det kommer bli bra! PUNKT!




Kommentarer
Postat av: Elenore

Men gud så hemskt!! Hoppas verkligen att det går bra. Massa kramar från mig & Linus

2012-04-12 @ 18:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0